[Koalicja-l] książki w kawiarniach

Krzysztof Siewicz siewi w interia.pl
Pon, 28 Maj 2012, 09:52:04 CEST

Cześć!

Wypowiadam się w tym artykule (tzn. w oryginalnym w Gazecie Prawnej).
Publiczne udostępnianie lub użyczanie książek bez zgody uprawnionych
jest faktycznie nielegalne. W rozmowie z dziennikarzem zwracałem jednak
uwagę, że w księgarniach też możemy przejrzeć, a czasem nawet przeczytać
książkę przed lub zamiast ją kupować. Powiedziałem, że na zasadzie
zwyczaju nie jest to uznawane za naruszenie praw autorskich, ale
formalnie nie ma na to przepisu. W artykule ostało się natomiast (w dość
enigmatycznej postaci) stwierdzenie, że legalne byłoby rozdawanie
(wymiana) lub sprzedaż książek.

A biblioteki działają na podstawie dozwolonego użytku. Powiedziałem
dziennikarzowi, że gdyby kawiarnia była biblioteką, to byłoby OK.

Pozdrawiam,
KS