[Koalicja-l] książki na wolnej licencji od Nowego Obywatela

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 19 Maj 2012, 22:12:39 CEST

W dniu 19 maja 2012 20:52 użytkownik Justyna Banaszczyk
<wydawnictwo w soo.org.pl> napisał:
> Dobry wieczór!
>

> Serdecznie zapraszam do lektury :))
>
> Z okazji Nocy Kooperatystów, książka "Braterstwo, solidarność,
> współdziałanie" - wydany z inicjatywy naszego środowiska komplet pism
> spółdzielczych oraz stowarzyszeniowych Edwarda Abramowskiego - została
> bezpłatnie udostępniona w Sieci.
>
> Wspomniana publikacja stanowi pierwszy w historii (!) zbiór wszystkich
> tekstów Abramowskiego poświęconych szeroko rozumianemu kooperatyzmowi oraz
> oddolnym inicjatywom społecznym. Co więcej, w publikacji po raz pierwszy
> [...]

Super. Ja tę książkę dostałem od kogoś z "Obywatela" w prezencie w
zeszłym roku na Dniu Domeny Publicznej i przeczytałem z
zainteresowaniem. Same utwory Abramowskego są w domenie publicznej
(zmarł w 1918),  ale rozumiem, że licencja tu jest udzielona na Wasz
wkład twórczy w tę książkę - czyli jej układ, wstęp, okładkę itd.

Tak czy owak - dzięki za tę książkę - na pewno to jest inspirująca
lektura, choć ja osobiście ją czytając byłem ciekawy, czemu we Francji
czy Anglii kooperatywy spożywców przegrały ostatecznie z sieciami
hipermarketów.