[Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

Alicja Pacewicz A.Pacewicz w ceo.org.pl
Śro, 16 Maj 2012, 12:37:02 CEST

Wydawcy się po prostu boją i dlatego grożą. Pewnie potrzebny jest jakiś sensowny dialog, tylko na razie nie wiem, z kim.

Alicja Pacewicz
Dyrektor ds. programów i wydawnictw

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
ul. Noakowskiego 10
00-666 Warszawa
tel. 22 8758540
alicja.pacewicz w ceo.org.pl

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl] On Behalf Of ewak w oeiizk.waw.pl
Sent: Wednesday, May 16, 2012 12:14 PM
To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
Subject: Re: [Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

Niestety, widzimy... Oj, widzimy, że rewolucjonizują... Tylko że "rewolucja" to niekoniecznie zmiana na lepsze, prawda?

Cóż, widzimy i nie wszystko nam się podoba. Nie tylko nam w doskonaleniu zresztą. Czy zauważyłaś, Alu, na konferencji "Od Ala ma kota do e-matury"
wystąpienie poświęcone estetyczno-grafcznym aspektom podręczników?
Widziałaś (anty)przykłady poręczników do wiedzy o sztuce, kulturze itp.?
Słyszałaś maluchy proszące o taki papier do zeszytów ćwiczeń, żeby długopis się nie ślizgał?...
Itp., itd.

Wszyscy mamy pełne ręce roboty. Wydawcy naprawdę mają ciągle co wydawać, specjaliści od gier - co układać, a my w doskonaleniu nauczycieli - kogo i na jaki temat szkolić (nie tylko przekazując wiedzę o ofercie wydawniczej)...
Niech każdy robi to, na czym się najlepiej zna.
Podział pracy to wcale nie taki głupi pomysł, prawda?

I dlatego upieram się, że niekoniecznie to wydawcy wiedzą najlepiej, jaki podręcznik i do czego jest potrzebny teraz nauczycielowi (a zwłaszcza, trudno mi zgodzić się z głoszoną tezą, że nie powinien to być podręcznik bezpłatny dla ucznia (zwany pogardliwie "darmowym"), na otwartych licencjach.

Rozmawiajmy, a nie groźmy paluszkiem ("oj, nieładnie"), a już na pewno nie straszmy się nawzajem (a taka nutka pobrzmiewa w wypowiedziach wydawców też i to często, u Pana Marka też).

Pozdrawiam serdecznie
Ewa K.