[Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Śro, 16 Maj 2012, 12:13:42 CEST

Niestety, widzimy... Oj, widzimy, że rewolucjonizują... Tylko że
"rewolucja" to niekoniecznie zmiana na lepsze, prawda?

Cóż, widzimy i nie wszystko nam się podoba. Nie tylko nam w doskonaleniu
zresztą. Czy zauważyłaś, Alu, na konferencji "Od Ala ma kota do e-matury"
wystąpienie poświęcone estetyczno-grafcznym aspektom podręczników?
Widziałaś (anty)przykłady poręczników do wiedzy o sztuce, kulturze itp.?
Słyszałaś maluchy proszące o taki papier do zeszytów ćwiczeń, żeby
długopis się nie ślizgał?...
Itp., itd.

Wszyscy mamy pełne ręce roboty. Wydawcy naprawdę mają ciągle co wydawać,
specjaliści od gier - co układać, a my w doskonaleniu nauczycieli - kogo i
na jaki temat szkolić (nie tylko przekazując wiedzę o ofercie
wydawniczej)...
Niech każdy robi to, na czym się najlepiej zna.
Podział pracy to wcale nie taki głupi pomysł, prawda?

I dlatego upieram się, że niekoniecznie to wydawcy wiedzą najlepiej, jaki
podręcznik i do czego jest potrzebny teraz nauczycielowi (a zwłaszcza,
trudno mi zgodzić się z głoszoną tezą, że nie powinien to być podręcznik
bezpłatny dla ucznia (zwany pogardliwie "darmowym"), na otwartych
licencjach.

Rozmawiajmy, a nie groźmy paluszkiem ("oj, nieładnie"), a już na pewno nie
straszmy się nawzajem (a taka nutka pobrzmiewa w wypowiedziach wydawców
też i to często, u Pana Marka też).

Pozdrawiam serdecznie
Ewa K.