[Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

Alicja Pacewicz A.Pacewicz w ceo.org.pl
Śro, 16 Maj 2012, 11:46:39 CEST

Ja też byłam na tym kawałku. Cyfrowe materiały i szkolenia wydawców rewolucjonizują polską oświatę, tylko my tego nie widzimy... Oj, nieładnie.

Alicja Pacewicz
Dyrektor ds. programów i wydawnictw

Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
ul. Noakowskiego 10
00-666 Warszawa
tel. 22 8758540
alicja.pacewicz w ceo.org.pl

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl] On Behalf Of ewak w oeiizk.waw.pl
Sent: Tuesday, May 15, 2012 5:25 PM
To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
Subject: Re: [Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

Byłam, na własne uszy słyszałam i widziałam prezentację pana Marka Jędryki...
Ech.
Podręcznik może być  "darmowy albo profesjonalny".
Wydawcy już w tej chwili dostarczają w 100% materiały elektroniczne (każda publikacja na papierze ma załączoną wersję elektroniczną).
To wydawcy doskonalą nauczycieli na licznych konferencjach, seminariach...
(w kuluarach młody przedstawiciel firmy zajmującej się grami poskarżył się, ze na projektowaniu gier wydawcy też znają się najlepiej, więc nie będą  z nimi współpracować).
Na tej prezentacji autor zebrał przykłady porażek analogicznych ("analogicznych", bo często wspólne mają one z Cyfrową Szkoła tylko słowo
"cyfrowy")) programów z całego świata. Samych nieudanych, ma się rozumieć.
Śmiało stawiał tezy, dlaczego się te projekty nie udały.
Itd., itp.
Ech.
Coraz to żałośniejsze. Ale... poczekajmy na ostateczny wynik tej obrony polskiej szkoły (e-szkoły) przez wydawców przed szkodnikami spod sztandarów wolności i otwartości.

Serdecznie pozdrawiam
Ewa K.
Oczywiście, bronię Cyfrowej szkoły w części dotyczącej e-podręczników bezpłatnych dla ucznia (tzw. "darmowych").