[Koalicja-l] Fwd: Jak skutecznie cyfryzować polską szkołę?

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Wto, 15 Maj 2012, 17:25:12 CEST

Byłam, na własne uszy słyszałam i widziałam prezentację pana Marka Jędryki...
Ech.
Podręcznik może być  "darmowy albo profesjonalny".
Wydawcy już w tej chwili dostarczają w 100% materiały elektroniczne (każda
publikacja na papierze ma załączoną wersję elektroniczną).
To wydawcy doskonalą nauczycieli na licznych konferencjach, seminariach...
(w kuluarach młody przedstawiciel firmy zajmującej się grami poskarżył
się, ze na projektowaniu gier wydawcy też znają się najlepiej, więc nie
będą  z nimi współpracować).
Na tej prezentacji autor zebrał przykłady porażek analogicznych
("analogicznych", bo często wspólne mają one z Cyfrową Szkoła tylko słowo
"cyfrowy")) programów z całego świata. Samych nieudanych, ma się rozumieć.
Śmiało stawiał tezy, dlaczego się te projekty nie udały.
Itd., itp.
Ech.
Coraz to żałośniejsze. Ale... poczekajmy na ostateczny wynik tej obrony
polskiej szkoły (e-szkoły) przez wydawców przed szkodnikami spod
sztandarów wolności i otwartości.

Serdecznie pozdrawiam
Ewa K.
Oczywiście, bronię Cyfrowej szkoły w części dotyczącej e-podręczników
bezpłatnych dla ucznia (tzw. "darmowych").