[Koalicja-l] Wykorzystanie licencji CC

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 12 Maj 2012, 22:34:05 CEST

W dniu 11 maja 2012 11:12 użytkownik Mateusz Batelt (Mat86)
<mat86wiki w gmail.com> napisał:
> Cześć,
> szukam jakichś informacji, statystyk etc. na temat wykorzystania licencji
> Creative Commons. Potrzebuje źródeł do mojej hipotezy, że to wykorzystanie
> wzrasta :)

Pogrzebałem trochę - ale niestety za bardzo nic nie ma aktualnego coby
dotyczyło Polski.  Natomiast jest trochę danych dotyczące użycia
globalnego. Są one zebrane na wiki CC:

http://wiki.creativecommons.org/Metrics

Jest też oczywiście kwestia tego, że tego typu pytanie trzeba by
doprecyzować - czy mamy mierzyć wzrost liczby utworów - jeśli tak, to
co uznać za pojedynczy utwór (np: w przypadku podręczników modułowych
mamy za utwór uznać każdy moduł, czy też podręcznik jako całość?), czy
może liczbę autorów, którzy zdecydowali się udostępniać  swoje utwory
na CC. czy liczbę niezależnych stron, które przeszły na licencje CC,
czy jeszcze coś innego... ?