[Koalicja-l] Fwd: Międzynarodowe organizacje wydawców biją na alarm

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Sob, 12 Maj 2012, 06:54:10 CEST

A może ktoś coś wie (optymistycznego) o konkretnych działaniach po naszej
stronie, czyli stronie zwolenników podręczników otwartych i wolnych?
Słowne odpieranie (masowych, ale często mało sensownych)  ataków wydawców
to trochę mało chyba?

Wydwcy zabieraja głos gzdie się da...
Na debacie w GW 10 maja, po debacie na FB:

"Piotr Marciszuk Olu, byłem dziś na części "ministerialnej", słuchałem ze
zdumieniem słów obojga ministrów - wiceministra cyfryzacji, że w USA i w
Europie Zachodniej korzysta sięz powodzeniem z e-podręczników (to
nieprawda, nie ma takiego kraju na świecie, w którym używa się z
powodzeniem e-podręczników, a przykłady z Europy Zachodniej są
dramatyczne, włącznie ze strajkami uczniów) i pani minister Szumilas, że
e-podręczniki mają tylko uzupełniać podręczniki tradycyjne. Nie ma takiej
branży, która wytrzymałaby obniżenie obrotów o 40% (takie są obliczenia
MEN). Swoją drogą wiem, jakie podmioty udział w przetargu ORE na darmowe
podręczniki - rząd przekona się teraz na własnej skórze (jeśli można tak
się wyrazić o rządzie), co to znaczy jakość edukacji :) . Nie zabrałem
dziś głosu, bo to nie było miejsce na głos wydawców
Czwartek, 21:30 · Lubię to!

Ola Pezda - to nieprawda że nie było to miejsce na głos wydawców. Jakoś
Kuc zabrał głos. I ty mogłeś. Czekałam na to zresztą i namawiałam na głos.
Najlepiej tak nie zabrać głosu a potem mówić, że nie było miejsca
23 godz. temu · Nie lubię · 1

Ola Pezda A strajki uczniów są tam gdzie e-podręczniki całkowicie
zastąpiły podręczniki papierowe i gidze jest monopol na jeden podręcznik."

Tyle FB.
Wydawców (zjednoczonych zresztą wobec wspólnego wroga) widać i słychać. O
realizatorach e-podręcznika w programie "Cyfrowa Szkoła" wiadomo tylko, że
ORE dobiera partnerów - merytorycznych i technologicznych.
Szkoda, ze zwycięstwo etapowe nie służy konsolidacji wysiłków...

Dobrego dnia! W W. zaczyna się burza - szkoda, bo dziś wielkie święto
PIKNIK NAUKOWY na Powiślu! Mnóstwo otwartej nauki - dla każdego!

Pozdrawiam
Ewa K.