[Koalicja-l] obiecany załącznik

FWiOO Adam Jurkiewicz adam.jurkiewicz w fwioo.pl
Pon, 7 Maj 2012, 15:12:31 CEST

Dnia 2012-05-07, pon o godzinie 13:35 +0200, Rafał Brzychcy pisze:
> No i pod adresem
> http://www.bip.ore.edu.pl/?app=przetargi&nid=300&y=2012&status=1
> czytamy, że:
[..]
> Aplikacja musi mieć formę samodzielnego programu, funkcjonującego na
> standardowych
Pierdolnik - przepraszam wszystkich, ale dzisiaj jakoś od rana inne
słowa nie chcą mi przejść przez gardło.

Standardowe konfiguracje, ogólnoużywane systemy... nie wiem, jak się
przebić do ludzi, że Windows to jedno dno... Choć pewnie niejedna osoba
by mnie chciał przekonać, że Linux to jedno dno...

Ale potem czytam te SWIZy, gdzie równoważność systemu Windows jest
wyrażona jako możliwość uruchomienia Microsoft Office... a potem, jak
dzisiaj, oglądam zadania domowe z informatyki mojego młodszego syna (nie
muszę pisać, co tam widzę..) a potem widzę tych młodych ludzi w wieku
lat 20+, co to są na wydziałach informatycznych, a jako znajomość
języków oprogramowania podają: MS Visual Studio ;-)

A potem oczywiście będzie tak, że skoro powstała aplikacja na MS-Win (i
stawiam herbatę lub inną zupę chmielową na to, że jeśli będzie użyta
baza danych, to będzie to MicroSoft-SQL, który może działać tylko na
MS-Windows Server), to dalsze jakiekolwiek zamówienia sprzętu dla
sektora zajmującego się edukacją będą wymagały możliwości uruchomienia
jej (no bo jak inaczej), a to oczywiscie laptopy będą musiały mieć MS
lub "równoważny" ;-) system... Ręce opadają.

A chciałbym widzieć aplikacje takie jak ta (uwaga! ja nie jestem jej
autorem - i przepraszam, jesli ktoś poczuje tu jakąś reklamę, ale chodzi
o technologie):
http://www.abix.info.pl/rc-console-aplikacje-rc-w-technologii-klient-serwer/
Można? Można...

Tak, wiem, jestem chyba utopistą czy może innym marzycielem... Nie wiem,
gdzie napisać to jeszcze, może ktoś zna szefa ORE osobiście?
Chciałbym kiedyś tak naprawdę dowiedzieć się, co powoduje, że jedni mogą
(patrz: http://www.muenchen.de/Rathaus/dir/limux/english/index.html) a
inni jakoś nie. Choć pewnie nigdy się tego nie dowiem.

Dobra, ulało mi się trochę, przepraszam, ale inaczej nie mogę.

--
Adam Jurkiewicz
Wolontariusz Fundacji Wolnego i Otwartego Oprogramowania