[Koalicja-l] twarde lądowanie

ewak w oeiizk.waw.pl ewak w oeiizk.waw.pl
Pon, 7 Maj 2012, 09:37:45 CEST

I już po... Po cudnym tygodniu otwierającym maj, ma się rozumieć. Budzimy
się, a tu - po staremu....

Ubolewam, że bez echa przeszedł list J.Lipszyca, w którym pisał:
> Na dodatek problemem jest to, ze program jest fatalnie zarzadzany.
> Dochodzace mnie wiadomosci z ORE sa dosc przygnebiajace, dla nich to
> jest - dokladnie tak jak przewidywalismy - po prostu kolejna pare
> wagonow pieniedzy do wydania, wszystko jedno jak i na co, byle zgodnie z
przepisami.
> Zagrozenie ze to spartola jest moim zdaniem bardzo wysokie, a wtedy my
> bedziemy w bardzo trudnej pozycji: bedziemy musieli w udowadniac, ze
> otwartosc jest OK, tylko program byl do bani. To bedzie bardzo, bardzo
> nieprzekonujace.

> [...]

Jedynie A.Pacewicz doniosła kilka dni później o (kolejnym) przetargu
rozstrzyganym w ekspresowym tempie (na e-podręczniki, zgłoszenia do dziś).

A tymczasem problem jest bardzo poważny.
Jakiś czas temu ogromny przetarg na szkolenia ewaluatorów (a potem
dyrektorów) wygrała nikomu nieznana firma "Era ewaluacji". Po drodze
okazała się najlepszym realizatorem szkoleń "Nauczyciel badaczem" (bardzo
potrzebnych! ale czy w zaproponowanym kształcie? No nie wiem...)
Teraz Era Ewaluacji wygrywa w (kolejnym) "otwartym naborze na partnera
ORE"...

Projekt poświęcony wspomaganiu szkół i nauczycieli (chyba podupadły?) miał
mieć oparcie na "Wszechnicy Uniwersytetu Jagiellońskiego" (piękna nazwa,
choć związki z UJ niejasne; niezły dorobek, ale niekoniecznie w rozwoju
nauczycieli itd.).

Nie jest łatwo znaleźć na BIP ORE (a w ogóle znaleźć sam BIP na stronie
ORE nie jest łatwo), ale duży przetarg na szkolenia SORE (Szkolnych
Organizatorów Rozwoju Edukacji) wygrała firma... Grop Zubrycki,
Panasiewicz Sp.j. ul. Legionowa 28 lok 101 15-281 Białystok. Nie znacie?
No właśnie...

Przez kogo mamy taki pasztet z platformą Scholaris?... Firma za to chyba
odpowiedzialna też została właśnie "partnerem ORE" przy "obsłudze
kolejnego wagonu pieniędzy" jak zgrabnie pisze JL.

Itd., itp. Włos się jeży na głowie...
Też nie mam pojęcia, jak i kto może pomóc nam wszystkim wyjść z tego
impasu. Może to pierwszy krok: mówić i pisać o tym, co się dzieje?
Próbować przywrócić słowom "ekspert", "profesjonalizm", ba! "uczciwość
zawodowa" -  ich właściwe znaczenie?

Pozdrawiam serdecznie
Ewa K.
Załączam kilka skopiowanych komunikatów z BIP ORE. Ciekawa lektura.

Wiem, ze to nie tylko grzech oświaty, ze najważniejsze dla funduszy EFS
jest to, żeby ... zostały wydane (zgodnie z rozlicznymi zasadami
biurokratów dbających o to, żeby mieć pracę). Zupełnie mało ważne jest, na
co te pieniądze są wydawane ... I oczywiście nikt za to nie odpowiada!!!