[Koalicja-l] Kody pocztowe przedmiotem prawa autorskiego?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Sob, 5 Maj 2012, 23:52:52 CEST

Taka ciekawostka:

Popatrzcie na notę copyrightową spisu kodu pocztowych (na str. 2)

http://www.poczta-polska.pl/spispna/spispna.pdf

wychodzi z tej noty, że każdy, kto publikuje bazę danych zawierających
kody pocztowe łamie prawa autorskie Poczty Polskiej :-)

Kody nadaje przedsiębiorstwo - Poczta Polska S.A i to to
przedsiębiorstwo prowadzi źródłową bazę danych tych kodów, a skoro to
baza danych, no to działają na tę bazę zapisy prawa autorskiego
dotyczące ochrony baz.

Szukałem w prawie pocztowym i aktach wykonawczych do tejże jakichś
wzmianek o kodach pocztowych - ale nie znalazłem. Generalnie pomysł
Poczty Polskiej aby objąć prawami autorskimi spis kodów pocztowych
wydaje się, że ma daleko idące konsekwencje - dość kuriozalne zresztą,
bo czyniące wszystkie inne spisy adresów zawierających kody - w
zasadzie nielegalnymi :-)