[Koalicja-l] stanowisko wydawców c.d.

Marcin Polak marcin.j.polak w gmail.com
Śro, 2 Maj 2012, 13:29:22 CEST

Moim zdaniem problemem jest tragicznie niska kompetencja ludzi
zarządzających większością programów unijnych w ORE i innych instytucjach
podległych MEN. Przykładowo - na Scholaris idzie kilka milionów złotych i
nie zmienia się w zasadzie nic, ale pieniądze są wydawane "zgodnie z
planem". Nie inaczej będzie z Cyfrową Szkołą - i w sumie to wydawcy w tym
propagandowym komunikacie mają w jednym rację - będzie gigantyczna porażka
tego pomysłu. Oczywiście po drodze przyczynią się do porażki, jeśli sami
zajmą się tworzeniem tych zasobów (moim zdaniem bojkot to mydlenie oczu, bo
wydawcy mają ileś-dziesiąt projektów podręczników, które już wycofali, albo
które im nie wypaliły, więc dzięki temu znajdą świetny sposób na zarobienie
na tym trashu). Potem powiedzą tylko "a nie mówiliśmy..."

Moim zdaniem TYLKO wzięcie odpowiedzialności za przygotowanie takich
podręczników przez organizacje i podmioty spoza świata wydawnictw
działające w edukacji zapewni jako taki sukces przedsięwzięciu. W sumie to
mówiłem o tym podczas konferencji "Od Ala-ma-kota do e-Matury" Alicji -
prawda Alicja? Nie żartowałem, abyśmy się za to wzięli. Robiłem wiele
e-narzędzi dydaktycznych, więc mógłbym się podjąć w koalicji stworzenia
e-podręczników. Ale parę ALE. Cykl tworzenia e-podręcznika to minimum 9
miesięcy, bo tyle mniej więcej zajmuje napisanie (odpłatnie) treści,
sprawdzenie, wstępne zwizualizowanie, itp. Cały projekt przygotowania
e-podręcznika oceniam  na minimum 12-15 miesięcy. Ktoś kto wymyślił w ORE
inne terminy musi być chory albo niedoświadczony.

Pozdrawiam koalicjantów

Marcin Polak