[Koalicja-l] stanowisko wydawców c.d.

Alicja Pacewicz alicja.pacewicz w ceo.org.pl
Śro, 2 Maj 2012, 11:37:51 CEST

Oj, przydałby się task force po stronie rządowej. Ofensywa wydawców dopiero
się zaczęła, a dla nich - im gorsze materiały powstaną w ramach "Cyfrowej" -
tym lepiej.
Może KOED powinien zadziałać bardziej proaktywnie - opracować rekomendacje
dotyczące e-materiałów i pójść z nimi do ORE, zanim ruszą prace nad
e-podręcznikami?

Alicja Pacewicz

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl]
On Behalf Of Jaroslaw Lipszyc
Sent: Wednesday, May 02, 2012 10:22 AM
To: koalicja-l w koed.org.pl
Subject: Re: [Koalicja-l] stanowisko wydawców c.d.

On 02.05.2012 09:53, Alek Tarkowski wrote:
>   KOED powinien rozważyć powołanie zespołu pracującego wspólnie i na
> bieżąco nad tą sprawą. moim zdaniem to w perspektywie tego roku moze
> nawet najwazniejsze zadanie - i też wyzwanie.

Sami mozemy nie dac rady. Ja kilka razy roznym osobom z administracji
publicznej mowilem (zreszta Alkowi tez przy jakiejs okazji wspominalem) ze
moim zdaniem potrzebny jest task force medialny po stronie rzadowej do
realizacji takiego zadania. Na razie nie wyglada by cos takiego sie tam
stalo, wydawcy ida na ofensywe a rzad... nic. To jest slabe strasznie.

Na dodatek problemem jest to, ze program jest fatalnie zarzadzany.
Dochodzace mnie wiadomosci z ORE sa dosc przygnebiajace, dla nich to jest -
dokladnie tak jak przewidywalismy - po prostu kolejna pare wagonow pieniedzy
do wydania, wszystko jedno jak i na co, byle zgodnie z przepisami.
Zagrozenie ze to spartola jest moim zdaniem bardzo wysokie, a wtedy my
bedziemy w bardzo trudnej pozycji: bedziemy musieli w udowadniac, ze
otwartosc jest OK, tylko program byl do bani. To bedzie bardzo, bardzo
nieprzekonujace.

Tyle ze MEN i ORE wcale nie chca dac sobie pomoc. Nie wiem za bardzo jak
wyjsc z tego impasu.

Lipszyc