[Koalicja-l] stanowisko wydawców c.d.

Jaroslaw Lipszyc jarek w wolnepodreczniki.pl
Śro, 2 Maj 2012, 10:22:21 CEST

On 02.05.2012 09:53, Alek Tarkowski wrote:
>   KOED powinien rozważyć powołanie zespołu pracującego wspólnie i na
> bieżąco nad tą sprawą. moim zdaniem to w perspektywie tego roku moze
> nawet najwazniejsze zadanie - i też wyzwanie.

Sami mozemy nie dac rady. Ja kilka razy roznym osobom z administracji
publicznej mowilem (zreszta Alkowi tez przy jakiejs okazji wspominalem)
ze moim zdaniem potrzebny jest task force medialny po stronie rzadowej
do realizacji takiego zadania. Na razie nie wyglada by cos takiego sie
tam stalo, wydawcy ida na ofensywe a rzad... nic. To jest slabe strasznie.

Na dodatek problemem jest to, ze program jest fatalnie zarzadzany.
Dochodzace mnie wiadomosci z ORE sa dosc przygnebiajace, dla nich to
jest - dokladnie tak jak przewidywalismy - po prostu kolejna pare
wagonow pieniedzy do wydania, wszystko jedno jak i na co, byle zgodnie z
przepisami. Zagrozenie ze to spartola jest moim zdaniem bardzo wysokie,
a wtedy my bedziemy w bardzo trudnej pozycji: bedziemy musieli w
udowadniac, ze otwartosc jest OK, tylko program byl do bani. To bedzie
bardzo, bardzo nieprzekonujace.

Tyle ze MEN i ORE wcale nie chca dac sobie pomoc. Nie wiem za bardzo jak
wyjsc z tego impasu.

Lipszyc