[Koalicja-l] edukacja historyczna - cyfrowo

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Nie, 1 Lip 2012, 10:52:23 CEST

W dniu 1 lipca 2012 07:32 użytkownik  <ewak w oeiizk.waw.pl> napisał:
> Przegapiłam bardzo interesujący tekst Pana Marcina Wilkowskiego "W
> kierunku zwrotu cyfrowego edukacji historycznej" - może ktoś jeszcze nie
> czytał (a szkoda byłoby przeoczyć!):
> http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/opinie/1930-w-kierunku-zwrotu-cyfrowego-edukacji-historycznej#jacommentid:1667

Tak trochę a pro po - nawiązaliśmy współpracę z Archiwum Głównym Akt Dawnych:

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Documents_from_Archiwum_G%C5%82%C3%B3wne_Akt_Dawnych

Na razie wrzuciliśmy 70 pilotowych skanów różnych dokumentów
historycznych. Aż dziw, że z zasobów tego archiwum nie korzystano
szerzej przy tworzeniu podręczników. Np. jednym z dokumentów jest
oryginał tekstu pokoju w Oliwie, który skończył Potop Szwedzki, ale są
tam też różne perełki jak np. list Elżbiety I do Jana Zamoyskiego.