[Koalicja-l] Apple dla edukacji - nowe aplikacje

Pią, 20 Sty 2012, 15:00:27 CET

> [...]
> do biblioteki, podłączam iPhone'a, synchronizuję, uruchamiam iBooks...
> Długo.
> A teraz druga ścieżka: uruchamiam iTunes na iPhone, wpisuję Krzyżacy,
> tapię na odnalezioną książkę i czytam.
> Od razu dodam: wiem o Legimi i kilku innych aplikacjach, z których *nie
> mogę korzystać* z powodu ich niedostępności. Ja zresztą chcę tylko
> "sklepu", a nie specjalnej aplikacji do książek, drugiej do filmów,
> trzeciej do muzyki itp.
> To jest poniekąd rozszerzenie idei, o której dyskutowaliśmy trochę

Jacek ma pełną rację, na razie poza Wikipedią, w mniejszym stopniu Flickrem
i teraz Akadmią Khana żadne projekty Otwartych Zasobów się nie wybiły.
Zasoby edukacyjne mają inną specyfikę niż naukowe, moim zdaniem nigdy nie
będą szukane poza głównymi źródłami jak Google/iTunes etc. Są skierowane do
zbyt szerokiego grona nauczycieli i uczniów, którzy potrzebują ich podanych
bardzo prosto. Nie ma nadal jednego skutecznego modelu w którym zasoby
edukacyjne byłyby opisywane metadanymi ułatwiającymi ich wyszukiwanie z
jednego miejsca. Pracuje na tym grup LRMI (Learning Resources Metadata
Initiative http://wiki.creativecommons.org/LRMI/FAQ

Kamil Śliwowski
http://www.problematyka.org/
kom. 530 739 359 skype: kasliwowski

2012/1/20 mrostkow <mrostkow w oeiizk.waw.pl>

> [...]
> Pozdrawiam. Małgorzata Rostkowska
> Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie
> http://www.oeiizk.waw.pl
> http://mrooze.blogspot.com
> -----Oryginalna wiadomość----- From: BożenaBednarek-Michalska
> Sent: Friday, January 20, 2012 11:49 AM
>
> To: Lista Koalicji Otwartej Edukacji KOED
> Subject: Re: [Koalicja-l] Apple dla edukacji - nowe aplikacje
>
> Małgosiu to jest fajne a propagowalas to na portelu pedagogicznym dla
> bibliotek?
>
> Cytowanie mrostkow <mrostkow w oeiizk.waw.pl>:

>>> Pozdrawiam