[Koalicja-l] Dot. stanowiska ws. swobodnego dostępu

Beata Marek lionkabest w yahoo.com
Pią, 20 Kwi 2012, 09:28:06 CEST

Witajcie,

Jeśli można to z chęcią wypowiem się na temat tworzonego projektu stanowiska. Dla mnie
(na chwilę obecną) jest ono mało czytelne i mało przekonywujące. Jeżeli chodzi o
szyfrowanie połączeń, np. poprzez ssl/tls to powinno to wynikać z polityki
prywatności. Nigdzie nie jest to narzucone, to wynika z dobrych
standardów. Można też przyjerzeć się czy organ, który ogłasza nabór
wniosków na granty nie działa w oparciu o normy ISO, które zakładają
wprowadzenie bezpiecznej komunikacji np. przy takich projektach. To trzeba byłoby jednak dokładnie
przeanalizować w odniesieniu do konkretnych przypadków. Normy ISO to nie prawo, ale świadczą o jakości danej
jednostki.

Ja bym oprócz powoływania się na statystyki, które
moim zdaniem są mało miarodajne pisała o równym dostępie wszystkich organizacji do
udziału w programach grantowych oraz wolności wyboru programu, w oparciu o który wnioski są składane/wypełniane. Wg. mnie
powinny być co najmniej dwa formaty - jeden na wolnej licencji, jeden na
komercyjnej (wtedy obie przesłanki są realizowane).

Pozdrawiam,
Beata :)