[Koalicja-l] Nie ma darmowych podręczników [rp.pl]

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 3 Kwi 2012, 12:53:31 CEST

Ech.. Powiem szczerze, że ja już dawno niemal zatraciłem zdolność
ręcznego pisania, która nigdy u mnie nie była na zbyt wysokim
poziomie. Można by zadać pytanie, czy ogólnie zdolność ręcznego
pisania dłuższych tekstów jest współcześnie komuś do czegoś potrzebna?
Obserwując np. to, że moja córka pisze sobie wypracowania w
komputerze, potem to drukuje, a następnie przepisuje ręcznie "na
czysto" do zeszytu od dawna się zastanawiam jaki to właściwie ma sens
- jest wysoce mało prawdopodobne aby wykonywała w przyszłości zawód
wymagający ręcznego pisania długich tekstów. Jeśli będzie pisać
dłuższe teksty, to na pewno za pomocą edytora tekstu.  Ktoś w ogóle
jeszcze współcześnie pisuje długie teksty ręcznie? Podejrzewam, że
autor tego artykułu też go nie spisywał na kartce papieru, tylko
dostarczył w formie pliku z edytora tekstu :-)

To taki przykład IMHO, że autor tekstu nie łapie po co w ogóle jest
edukacja. Że nie ma konserwować starych przyzwyczajeń i zmuszać do
nabywania zupełnie niepotrzebnych umiejętności - takich jak choćby
ręczne pisanie wypracowań, a zamiast tego powinna przygotowywać do
życia we współczesnym i przyszłym świecie.