[Koalicja-l] Pakt dla Edukacji

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Pon, 6 Cze 2011, 16:05:32 CEST

cześć,

biorąc przykład z paktu dla kultury uważam, że punktem wyjścia musi być
jedna silna teza. gdy rozmawiałem z Beatą Chmiel i spytałem jej, czy nie
uważa, że postulat "1% na kulturę" jako punkt startu jest trochę
populistyczny, to powiedziała mi, że inny postulat nie przyciągnie
podpisów 100 000 osób. i to mi się wydaje mądre.

uważam, że Pakt by się udać potrzebuje (może nie jednego, ale max. 5)
startowych, silnych tez - i dopiero wokół nich budować debatę, co
jeszcze należy dodać.

jeszcze jedno mnie martwi - że z punktu widzenia KOEDu szeroko
zdefiniowany "pakt dla edukacji" zmusi nas do zajmowania się masą
tematów, które de facto nas nie dotyczą - np. zakładam, że pakt powinien
dotyczyć wynagrodzeń nauczycieli, itp. czy rozważaliście jakiś sposób
węższego "sformatowania" idei paktu? W szczególności, może warto
rozważyć sformatowanie paktu jako "paktu na rzecz otwartości", ew.
"paktu na rzecz otwartej edukacji" (co nie musi obejmowac tylko zasobow,
mozna to ujac tak, by chodzilo o szersza otwartosc)

wreszcie - może coś przegapiłem w naszych dyskusjach, ale czy pakt jest
inicjatywą KOEDu, czy też na razie jest rzeczą robioną na boku przez
Kasię, Jarka i Kamila? bo jesli to ma byc projekt KOEDu, to powinnismy
juz na starcie przedyskutowac, co i jak razem robimy (bo to moze byc
strasznie duzo pracy, pakt dla kultury to ponad rok ciezkiej pracy kilku
osob)

pzdr

AT

--