[Koalicja-l] PKP wprowadza zakaz fotografowania na dworcach

Michał 'rysiek' Woźniak rysiek w fwioo.pl
Czw, 14 Lip 2011, 16:00:59 CEST

Dnia czwartek, 14 lipca 2011 o 14:54:56 Tomasz Ganicz napisał(a):
> http://www.mmkrakow.pl/378899/2011/7/14/na-robienie-zdjec-na-dworcu
> -glownym-w-krakowie-musisz-miec-pisemna-zgode-zdjecia?category=news
>
> To jest legalne?
>
> Jeden z wikipedystów zadzwonił do rzeczniki prasowej PKP i ta
> twierdzi, że oni oparli ten zakaz na art 140 KC.
>
> "W granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia
> społecznego właściciel może, z wyłączeniem innych osób, korzystać
> z rzeczy zgodnie ze społeczno-gospodarczym przeznaczeniem swego
> prawa, w szczególności może pobierać pożytki i inne dochody z
> [...]

To jest z tego co wiem straszliwy problem w UK i USA. Tam właściciele
dworców i kolei powołują się na... bezpieczeństwo państwa - twierdząc,
że dworce i te pe to część "strategicznej infrastruktury" państwa, i
że w związku z tym nie wolno ich fotografować.

Oczywiście wyssane to z palca i parę osób już w sądach z nimi wygrało.
Co z tego, twierdzą tak sobie dalej.

Moim zdaniem trzebaby tu jakoś ostro zaprotestować, bo inaczej za
chwilę wszystkie dworce będą niefotografowalne ze względu na wygodę i
finanse PKP lub widzimisię pana dyrektora.

Michał "rysiek" Woźniak

Fundacja Wolnego i Otwartego Oprogramowania