[Koalicja-l] Wolne licencje i prawo autorskie dla młodzieży

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Nie, 17 Kwi 2011, 12:46:04 CEST

Witam,

Moja podstawowa uwaga do tekstu p. Walczaka jest taka, że jest to tekst
trudny. Wydaje mi się, że większość nauczycieli, która nie ma kontaktu
na codzień z językiem prawnym, go nie zrozumie. Proponowałbym spróbować
go przeredagować, by te same kwestie omawiać mniej prawniczym językiem.
Polecałbym też odróżnić analizę od wynikających z niej rekomendacji - i
te drugie napisał jak najprostszym językiem, tak by ew. nauczyciel mógł
nie rozumiejąc podstaw prawnych wiedzieć, co mu wolno, a co nie.

Mam też nadzieję, że uda się Państwa materiały w ramach "Filmoteki
szkolnej" wypuścić na wolnej licencji - problemem tego świetnego
projektu od początku jest fakt, że zasoby, które mogłyby być otwarte (a
więc same filmy nie, ale dodawane do nich komentarze, opracowania w
postaci krótkich klipów - już tak) nie mają takiego charakteru. Gdyby
udało się to zrobić, byłby to świetny precedens.

Pozdrowienia,

Alek Tarkowski

--
dr Alek Tarkowski