[Koalicja-l] filmy na zajęciach w szkole i bibliotece

Marcin Wilkowski marcin w wilkowski.org
Pią, 8 Kwi 2011, 11:22:49 CEST

Witam,

ostatnio brałem udział w dość interesującej, zupełnie nieformalnej
dyskusji, w której rozważano problem wykorzystania filmów podczas
zajęć w szkole i w bibliotece (np. emitowania ich w ramach
nieoficjalnych dyskusyjnych klubów filmowych). Przekonywano mnie, że w
takim przypadku mamy prawo wykorzystać/pokazać jedynie 8/9
komercyjnego filmu (naprawdę podano taką wartość).

Ja próbowałem wskazać na przepis ustawy o prawie autorskim mówiący o
dozwolonym użytku w bibliotekach i szkołach. Czy rzeczywiście są takie
ograniczenia?

czy oprócz ustawy z 1994 roku są jeszcze jakieś dokładne zapisy
regulujące tę sytuację?

pozdr
mw