[Koalicja-l] Wikipedia na zaliczenie

Krzysztof Trzewiczek krzysztof w trzewiczek.info
Wto, 12 Paź 2010, 10:27:11 CEST

  Witam,
> JZ: chociaż to nie będzie polityczne, ale mam inną wątpliwość. Otóż ta
> metoda *zmusza* do wyzbycia się swoich praw autorskich do tekstu
> (materiału). Rozumiem bowiem, że jeżeli ktoś nie udostępni materiału na
> wolnej licencji poprzez opublikowanie go na Wikipedii, to nie zaliczy.

Nie nie - to nie jest tak, że jak studentka powie, że nie chce tak
zaliczać i woli napisać tradycyjną pracę, żeby mogła ją później
opublikować, to nie zaliczy zajęć i zostanie wstawiona na noc w dyby. To
jest forma, na którą studenci zareagowali dość entuzjastycznie i jak na
razie nikt nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń. Bardziej jest to robione w
klimacie przyłączenia się do budowania pewnej wiedzy na temat wąskiego
wycinka historii sztuki, niż zestaw restrykcyjnych wytycznych pod hasłem
"Albo tak, albo nie ma zaliczenia".

Krzysztof