[Koalicja-l] Likwidacja programu Zasoby Cyfrowe

Alek Tarkowski alek w creativecommons.pl
Wto, 2 Lis 2010, 23:39:31 CET

Witajcie,

smutna prawda jest taka, że nikt chyba tego nie zgłosił w trakcie
konsultacji społ. (które znając życie nie były pewnie zbyt rozległe).

po drugie, zaskoczył mnie wymóg dostepności - "Wszyscy mają obowiązek
udostępniać przez trzy lata zdigitalizowane materiały za darmo w internecie"
dlaczego 3? i w takim razie trzeba szybko robić jakieś kopie tych zbiorów!

po trzecie, z programem kultura+ są inne trudności  niż tylko brak
NGOsów. Tak jak pisze Pawłowski, ten projekt jest u swojego sedna
infrastrukturalny, a następnie digitalizacyjny w sensie technicznym:
weźmy analog i go zeskanujmy. Jest w nim wprawdzie zapis o dostępności
zasobów, ale nieprecyzyjny. Moim zdaniem brak w programie myślenia o
wykorzystaniu digitalizowanych zasobów: jakie są kryteria doboru treści,
po co to robimy, kto będzie z nich korzystał? Dla mnie jest to
analogiczne np. do projektów edukacyjnych, gdzie prędzej wstawia się
komputery niż myśli o stronie "miękkiej".

pozdrowienia,

Alek

--
dr Alek Tarkowski