[Koalicja-l] [Fwd: Materiał na posiedzenie Komisji Kultury i Środków Przekazu ]

Szczepanska, Barbara Barbara.Szczepanska w Lovells.com
Śro, 31 Mar 2010, 12:34:12 CEST

Confidential

Witajcie,

co oczywiste spotkanie to pozostaje w związku z dyskusją toczącą się w Europie. Ostatnio w Parlamencie Europejskim odbyło się publiczne wysłuchanie w sprawie digitalizacji http://www.europarl.europa.eu/activities/committees/hearingsCom.do?language=EN&body=JURI. Zwróćcie uwagę, że był na nim Marciuszuk, który reprezentuje Polską Izbę Książki i jest ostatnio bardzo aktywny.
W Europie nadal nie ma ostatecznej decyzji jak rozwiązać problem praw autorskich przy digitalizacji. Jak wiecie jest wiele pomysłów a wprowadzenie wyjątku na rzecz bibliotek jest jednym z proponowanych i dość kontrowersyjnych. W polskim raporcie czytamy, że w przypadku dzieł osieroconych należałoby ustanowić  kolejny wyjątek. To dla bibliotekarzy ważny sygnał, że polskie MK skłania się w tę stronę i będzie w Europie reprezentowało ten pogląd. Zresztą Marciszuk w swojej wypowiedzi podczas wysłuchania odniósł się do jakiegoś stanowiska polskiego rządu w sprawie zmian w dyrektywie copyrigtowej, która nie podoba się wydawcom. Nie wiem o czym on mówi.
Jak sądzę fragment raportu z zaproponowanym rozwiązaniem będzie mocno krytykowany przez obecnych podczas posiedzenia wydawców. Ciekawa jestem kto będzie reprezentował biblioteki na tym posiedzeniu. Zapewne BN i SBP. Mam nadzieję, że ich przekaz będzie spójny i dobrze uzasadniony, bo będzie walka a sposób w jaki zostanie przedstawiony problem będzie kluczowy dla decyzji posłów, którzy jak wiecie mają małą wiedzę na te tematy. Wiem, że z punktu widzenia Jarka wyjątek na rzecz bibliotek nie załatwia sprawy digitalizacji, ale nie wiem czy poza promowaniem otwartych licencji jest w Polsce i Europie przestrzeń i wola na takie zmiany w prawie, które umożliwią darmową digitalizację (piszę w uproszeniu) dla innych podmiotów w tym NGO.

pozdrawiam

Basia

-----Original Message-----
From: koalicja-l-bounces w koed.org.pl [mailto:koalicja-l-bounces w koed.org.pl] On Behalf Of Bożena Bednarek-Michalska
Sent: Tuesday, March 30, 2010 3:10 PM
To: koalicja-l w koed.org.pl
Subject: Re: [Koalicja-l] [Fwd: Materiał na posiedzenie Komisji Kultury i Środków Przekazu ]

dobra mam tu informacje, ze o godz. 10.00 jest posiedzenie Komisji:
http://orka.sejm.gov.pl/PlanyKom.nsf/KomPlan?Openview&RestrictToCategory=KSP

jarek mozesz dac informacje o zaproszeniu u nas na blogu razem z plikiem, to ja powtorze to na EBIB

szkoda, z nie moge isc z toba, ale niestety juz obieca;lam być w Tczewie, nie wypada mi się wymówić,  wtym raporcie mozna by jeszcze pare rzcezy dopowiedziec, czytam go wlasnie

jesli bedziesz miał okazję i będzie dyskusja, popros, zeby takie raporty ludzie podpisywali z nazwiska i imienia, bo nie wiadomo, kto to opracowal i czy taki dokument bedzie publikowany. Warto go wówczas uściślić i skonsultować z bibliotkarzmi cyfrowymi.

Jak skoncze czytac, to ci napisze, jakie mam uwagi, moze je poruszysz na posiedzeniu

Cytowanie Jaroslaw Lipszyc <jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl>:

> Dostalem list nastepujacej tresci:
> "Prezydium Komisji Kultury i Środków Przekazu uprzejmie zaprasza na
> posiedzenie Komisji, które odbędzie się w dniu 8 kwietnia 2010 r.
> (czwartek) w sali nr 14 (bud. G) w gmachu Sejmu RP w Warszawie, przy ul.
> Wiejskiej 4/6/8."
>
> Raport powiesilem na stronie FNP, jesli MKiDN przygotowuje raport dla
> komisji sejmowej to traktuje to jako material urzedowy i moga mnie
> ciagac po sadach jesli sadza inaczej:
> http://www.nowoczesnapolska.org.pl/wordpress/wp-content/uploads/2010/0
> 3/E-book-raport-dla-Komisji.pdf

> [...]

Lovells is an international legal practice comprising Lovells LLP and its affiliated businesses.
Lovells LLP is a limited liability partnership registered in England and Wales with registered
number OC323639 and is regulated by the Solicitors Regulation Authority of England and
Wales.  Registered office and principal place of business: Atlantic House, Holborn Viaduct,
London EC1A 2FG.

The word "partner" is used to refer to a member of Lovells LLP, or an employee or consultant
with equivalent standing and qualifications, and to a partner, member, employee or consultant
in any of its affiliated businesses who has equivalent standing.  A list of the members of
Lovells LLP and of the non-members who are designated as partners, and of their respective
professional qualifications, is open to inspection at the above address.  Further important
information about Lovells can be found on www.lovells.com.

CONFIDENTIALITY.  This email and any attachments are confidential and may also be
privileged.  If received in error, please do not disclose the contents to anyone, but notify the
sender by return email and delete this email (and any attachments) from your system.