[Koalicja-l] Komercjalizacja zasobów nauki

Tomasz Chabinka wyksztalcioch w gmail.com
Pią, 26 Mar 2010, 23:37:01 CET

W dniu 26.03.2010 14:04, Bożena Bednarek-Michalska pisze:
> My tu walczymy o otwarty dostep do wiedzy, a MNISW daje taka kase na
> komercjalizacje zasobow, nie wiadomo co z tym robic? Rozsyłają teraz
> listy do uczelni, zeby im przekazywali swoje zasoby. Przeciez to jest
> kompletnie nie przemyślane, juz widzę, jak im uniwersytety wyslą
> artykuly do bazy i ajk oni to pięknie skomrcjalizują.

Mam pytanie dotyczące "MNISW daje taka kase". Czy wiemy z którego
priorytetu dofinansowana ten projekt? Bo z szybkiego researchu wynika,
że pod auspicjami Ministerstwa Nauki znajdują się priorytety I (Badania
i rozwój nowoczesnych technologii) i II (Infrastruktura sfery B+R),
natomiast reszta (III. Kapitał dla innowacji, IV. Inwestycje w
innowacyjne przedsiębiorstwa, V. Dyfuzja innowacji, VI. Polska
gospodarka na rynku międzynarodowym, VII. Społeczeństwo informacyjne
– budowa elektronicznej administracji, VIII. Społeczeństwo informacyjne
– zwiększanie innowacyjności gospodarki, IX. Pomoc techniczna) należy do
Ministerstwa Gospodarki (III - VI) oraz MSWiA (VII - VIII).
Może najpierw należałoby to sprawdzić, a później pisać listy bo możemy
strzelić w płot.
No i może warto sprawdzić, czy nie jesteśmy pozyskać funduszy na coś
podobnego - wolnokulturowego.

Tomasz Chabinka

"Pozostaje żyć. Po prostu i cudownie: żyć. Nie: chcieć żyć, lecz: żyć."
Edward Stachura