[Koalicja-l] Propozycja dla ministra Zdrojewskiego

Śro, 24 Lut 2010, 12:59:02 CET

ja bym do tego dopisala potrzeby nowej generacji, na ktorej robili
badania ostatnio socjologowie:

W czasach
konwergencji mediów ten model jest wysoce niedostosowany do
zmieniających się potrzeb komunikacyjnych społeczeństwa. Udostępnianie
dóbr kultury w internecie jest najtańszym, najprostszym i najłatwiejszym
mechanizmem docierania do odbiorców i użytkowników kultury....

mlodziez tworzy juz w sieci alternatywna wlasną kyulture i warto, zeby
mogli tworząc swoje nowe dziela korzystac z tradycji, nawiazywac do niej
- dlatego musi byc w sieci - dla mlodych.

przy digitalizacji trzeba dopisywac, ze nie wolno wykluczac zadnych
instytucji z tych procesow. Teraz minister wyrzucil z listy
beneficjentow biblioteki akademickie, bez ktorych nie ma bibliotek
cyfrowych - to błąd. Doswiadczenie bibliotekarzy akademickich jest
bezcenne w tym procesie, miedzynarodowy przepyw zasobow im
zawdzieczamy. To oni wprowadzili polski zasob do Europeany.