[Koalicja-l] Prasówka

Jaroslaw Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Nie, 21 Lut 2010, 01:16:59 CET

Tomasz Ganicz pisze:

> Hmm.. no to na pewno nie NC-ND - tylko raczej CC-BY-SA, albo wręcz CC-BY.

Taki był pomysł. Ale sam zapis wymaga przemyślenia. Czy aby na pewno to
jest dobra definicja wolnej licencji? Jak inaczej możnaby zdefiniować
wolną licencję w ustawie?

> Mogą. To nic nowego.

Tak, ten zapis jest do przemyślenia. Przydałoby się to porównać z
zakresem dozwolonego użytku edukacyjnego. Jedna myśl jaką mam, to że w
prawie autorskim jest określony CEL edukacyjny, a nie instytucja
edukacyjna. To ważna różnica. Być może chodzi o to, by instytucje
edukacyjne miały prawo wykorzystywać te materiały także do innych celów.
A być może jest tak, że nie będąc pewnym przyszłości tych zapisów w
prawie autorskim autorzy ustawy chcą przedefiniować ten zakres - z celu
na instytucje.

Lipszyc