[Koalicja-l] Projekty KOEDowców

Agnieszka Kwiecien agnieszka.kwiecien w gmail.com
Czw, 22 Kwi 2010, 01:28:44 CEST

2010/4/21 Tomasz Chabinka <wyksztalcioch w gmail.com>:
> Właśnie na Facebooku dostałem link do tej strony:
> http://koed.org.pl/lang/pl/projekty/projekty-koedowcow/
>
> Podpis nad projektami głosi: "Zebraliśmy w tym miejscu projekty promujące
> otwartość na różnych polach działania Koalicji. Są to zarówno inicjatywy
> realizowane wspólnie przez Koalicję, jak i projekty indywidualne
> poszczególnych członków Koalicji."
>
> Problem w tym, że różne Wiki nie są projektami Stowarzyszenia Wikimedia
> Polska, a z tego co pamiętam swego czasu były wprowadzone nawet poprawki do
> statutu mające na celu podkreślenie braku bezpośredniej łączności
> [...]

Nie stoi, gdyż w zamyśle są to projekty wspierane przez WMPL, i jest
to element ich promocji. Opisy poszczególnych projektów zawierają
stwierdzenie "prowadzony przez Fundację Wikimedia" i to wyraźnie
wskazuje właściciela. Ewentualnie, jeśli budzi to wątpliwości, można
uściślić opis strony dodając na końcu zwrot "lub przez nich wspierane"
albo "lub na których rzecz działają".

Jest to oczywiście doskonałe miejsce do zamieszczania projektów
prowadzonych przez stowarzyszenie (w sensie organizacji, finansowania
i odpowiedzialności), ale dotychczas były to głównie projekty
jednorazowe i krótkoterminowe, zaś ich efekty przybierały trwałą
postać właśnie w projektach Wikimedia.

Pozdrawiam,
--
Nova, Agnieszka Kwiecień