[Koalicja-l] "Europeana - statut domeny publicznej" a polskie biblioteki cyfrowe

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 19 Kwi 2010, 21:24:12 CEST

W dniu 19 kwietnia 2010 21:08 użytkownik Alek Tarkowski
<alek w creativecommons.pl> napisał:
> Bozena,
>
> zgadzam się, że to co powinno się robić, to wskazywać źródło skanów.  i
> to jedyny zarzut, jaki sam bym postawił wobec biblioteki, która
> stworzyła kolekcję na bazie cudzych skanów.
>

> moim zdaniem warsztaty, w których twórczo i na spokojnie można by
> podejść do tej kwestii w gronie z jednej strony bibliotekarzy cyfrowych,
> a z drugiej np. wikipedystów i różnych "wolnościowców" byłyby świetne i
> b. pożyteczne (może moglibyśmy je zorganizować w ramach KOED, ze
> wsparciem jakichś partnerów: np. BN).

Na pewno by warto takie warsztaty zrobić.

> a propos - polecam b. fajną konferencję "WIKi GLAM", która w Australii
> zebrała razem Wikipedystów oraz przedstawicieli bibliotek / archiwów /
> muzeów.
> http://www.wikimedia.org.au/wiki/GLAM-WIKI

Było jeszcze kilka takich konferencji np:

http://www.archimuse.com/mw2010/abstracts/prg_335002379.html

zaś ogólnie dla Wikimedia Foundation współpraca z instytucjami kultury
(od tego pochodzi ten akronim GLAM - czyli "Galleries, Libraries,
Archives and Museums") staje się coraz większym priorytetem. Na
spotkaniu lokalnych Wikimedii, z której akurat wróciłem też to było
wałkowane.

Jeszcze parę linków z tej kategorii:

Zbiorcza strona o tym:

http://meta.wikimedia.org/wiki/GLAM