[Koalicja-l] "Europeana - statut domeny publicznej" a polskie biblioteki cyfrowe

Jaroslaw Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Pon, 19 Kwi 2010, 14:12:27 CEST

Bożena Bednarek-Michalska pisze:
> A swoj a drogą chciala to wiedziec, jak ktos by skopiowal cała polska
> Wikipedię i zamiescil ja w Islandii jako nowy zasob pod inna nazwa na
> lepszej technologii

Bożena, ja to widzę tak, że każda technologia się starzeje. Jeśli
operator zasobów nie prowadzi ciągłe innowacji, to przeniesienie
wszystkich zasobów do nowej technologii jest z punktu użytkowników
błogosławieństwem i w zasadzie jedynym sensownym rozwiązaniem.

Warunki korzystania z zasobów Wikipedii określa precyzyjnie licencja.
Jest pełna jasność co do możliwości i zasad takiego przeniesienia,
zwracam uwagę zresztą, że istnieje szereg mirrorów wikipedii robionych w
różnych celach. Część jest po to by służyć jako nośnik treści
reklamowych, ale np. są też specjalne wersje na urządzenia mobilne. I
ich istnienie jest miarą sukcesu projektu i wygraną odbiorców.

Lipszyc