[Koalicja-l] "Europeana - statut domeny publicznej" a polskie biblioteki cyfrowe

Pon, 19 Kwi 2010, 13:58:39 CEST

Tomek

ty patrzysz na zasoby tak, jakby były tylko udostępniane nic wiecej,
zadania bibliotek są inne - udostepnianie jest jednym z naszych zadan,
ale rownie ważne jest zachowanie zasobu dla przyszlosci i zapewnienie
ich wiarygodności oraz integralnosci, to musi przetrwac 100 lat i
instytucje pamięci dbają o to, zeby to się nie rozlazło jako całość.
Nasze obiekty sa powiazane z sygnaturami, znakami miejsca,
prowienencją, opatrzone znakami biblioteczymi, przynależą do
instytucji, która ma obowiązek o nie dbać.

A swoj a drogą chciala to wiedziec, jak ktos by skopiowal cała polska
Wikipedię i zamiescil ja w Islandii jako nowy zasob pod inna nazwa na
lepszej technologii, co by zrobił prezes Wikimedia Polska? Ucieszyłby
sie, że mu zasób wyfrunął? A co z wkladem pracy polskich wikipedystów,
ich trudem i dumą?

To nie takie proste, trzeba postępować fair wobec innych, jak ja od
kogos chce zasobów to nawiązuję z nim kontakt i się umawiam co do
zakresu ich wykorzystania.