[Koalicja-l] Projekt 10^100 Google

Grodecka Karolina karolinagrodecka w gmail.com
Wto, 6 Paź 2009, 15:55:09 CEST

W dniu 6 października 2009 15:41 użytkownik Tomasz Ganicz <
polimerek w gmail.com> napisał:

> [...]
> współpracujących z sobą rzesz wolontariuszy - np: wieszczono dwa lata
> temu, że Knoll zakasuje Wikipedię - a ten projekt zupełnie nie wypalił
> i dzisiaj prawie nikt o nim nie pamięta. Stąd np: nie wierzę zupełnie
> żeby udało im się stworzyć społecznościowy serwis z newsami, czy
> serwis, w którym będą tworzone przez grupy kontrybutorów-wolontariuszy
> na większą skale nowe, oryginalne materiały edukacyjne. Natomiast może
> im się udać stworzyć sprytny agregator i wyszukiwarkę takich
> materiałów, ale w tym nie będzie IMHO nic złego.

Zgadzam się z tym. Był tez taki projekt Googla mający na celu uporządkowanie
grafiki, aby wyszukiwanie było możliwe po treści/zawartości grafiki, a nie
opisie. Polegało to na tym, że każdy kto chciał wchodził na stronę, dostawał
kilka rysunków, do których musiał przypisać słowa kluczowe. Jednocześnie
inny użytkownik widział te same grafiki, a system wybierał te słowa
kluczowe, które się pokrywały u obu użytkowników.
Nie wiem co z tego wynikło - jakoś cicho o tym było, albo ja przestałam
śledzić.
Ale generalnie też mam wrażenie, że nie zaczną produkować nowych materiałów
(po co?) lecz raczej agregować istniejące zasoby i projekty - co by znacznie
mogło ułatwić sprawę.