[Koalicja-l] Projekt 10^100 Google

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 6 Paź 2009, 15:41:14 CEST

W dniu 6 października 2009 14:12 użytkownik Alek Tarkowski
<alek w creativecommons.pl> napisał:

> Jeśli się za to zabierze, to zapewne przejmie. Na szczęście przy prawdziwej
> otwartości treści nie robi (z grubsza rzecz biorąc) różnicy, kto działkę
> trzyma - to trochę jak z przeglądarką Mozilla, otwartą mimo że nadzoruje ją
> de facto korporacja (znów upraszczając).

Czy ja wiem... Googlom jedne rzeczy wychodzą, a inne to zupełne
niewypały. Generalnie jak dotąd Google sobie dobrze radziły w różnych
projektach, które da się w pełni zautomatyzować, wg modelu, że gdzieś
jest źródło danych, które można automatycznie zindeksować i w jakiś
innowacyjny sposób udostępnić w bardziej przystępny sposób niż dotąd,
natomiast nie wypalają im zupełnie projekty wymagające mrówczej pracy
współpracujących z sobą rzesz wolontariuszy - np: wieszczono dwa lata
temu, że Knoll zakasuje Wikipedię - a ten projekt zupełnie nie wypalił
i dzisiaj prawie nikt o nim nie pamięta. Stąd np: nie wierzę zupełnie
żeby udało im się stworzyć społecznościowy serwis z newsami, czy
serwis, w którym będą tworzone przez grupy kontrybutorów-wolontariuszy
na większą skale nowe, oryginalne materiały edukacyjne. Natomiast może
im się udać stworzyć sprytny agregator i wyszukiwarkę takich
materiałów, ale w tym nie będzie IMHO nic złego.

No chyba, że wypali i rozpowszechni się bardzo Google Wave i na
silniku Google Wave zaczną powstawać nowe projekty społecznościowe. Na
razie Google Wave to jednak wciąż tylko zebrane do kupy parę różnych
pomysłów, na zasadzie, że bierzemy wszystko co jest obecnie w sieci
"cool" (od komunikatorów, przez serwisy w rodzaju twittera i
facebooka, po wiki i inne formy wspólnego tworzenia treści on-line)  i
wszystko łączymy z sobą w jedną zupę, żeby zobaczyć co z tego
wyniknie.