[Koalicja-l] [OT] PAP Nauka w Polsce

Grzegorz D. Stunża pedgds w univ.gda.pl
Pon, 30 Lis 2009, 22:32:24 CET

Przepraszam, że zaśmiecam, ale może ktoś z Was jest lepiej ode mnie
zorientowany.

PAP umożliwia bezpłatny dostęp do serwisu "Nauka w Polsce". Kiedy zapytałem
o możliwość płatnej subskrypcji serwisu, odpowiedziano mi, że wykupić mogę
tylko dostęp, z możliwością kopiowania, do serwisu "PAP Nauka", którego
koszty przerastają możliwości niewielkiego, niekomercyjnego serwisu.

I pytanie: serwis "Nauka w Polsce" jest finansowany przez Ministra Nauki i
Szkolnictwa Wyższego - czy zatem informacje publikowane w serwisie można
swobodnie republikować w innych miejscach? Zapewne brzmi to naiwnie, bo
materiały nie są publikowane na wolnych licencjach, ale jednak jest to
serwis publikowany za publiczne pieniądze i w mojej, być może naiwnej
interpretacji, podciągnąłbym publikowane tam materiały pod proste informacje
prasowe.

Z góry dzięki za naprowadzenie na dobrą drogę, bo PAP nie zechciał mi
odpowiedzieć na podobne zapytanie.

gds