[Koalicja-l] Dzień domeny publicznej

Krzysztof Siewicz siewi w interia.pl
Śro, 4 Lis 2009, 15:59:39 CET

Cześć!

Nie przysłuchiwałem się tej dyskusji od początku, więc może nie będzie na temat, ale w załączeniu przesyłam arkusz, za pomocą którego można obliczyć termin wygaśnięcia praw na podstawie różnych ustaw. Działa on dla prostych przypadków, w polu A2 podajemy datę śmierci autora i dostajemy daty wygaśnięcia praw wynikające z kolejnych nowelizacji prawa autorskiego. Np. dla daty śmierci 1935 widzimy, że utwory były przez 15 lat w domenie publicznej (od 1985 do 2000), a później cudownie wróciły pod ochronę, kiedy to w 2000 wydłużono retroaktywnie ochronę z 50 do 70 lat pma (podobnie było po uchwaleniu pr. aut. z 1994 r., które wydłużyło ochronę z 25 lat pma do 50 lat pma).

Korzystając z kalkulatora trzeba pamiętać, że nie zawsze termin wygaśnięcia ochrony liczy się od śmierci twórcy. Kalkulator nie uwzględnia też przypadków granicznych, dla których może być konieczne sięgnięcie do przepisów intertemporalnych itp.

KS

Dzwonki na telefon!
Pobierz >> http://link.interia.pl/f2411