[Koalicja-l] ODP: Wysłuchanie w sprawie Dzieł Osieroconych

Jarosław Lipszyc jaroslaw.lipszyc w wolnepodreczniki.pl
Śro, 4 Lis 2009, 13:03:56 CET

Tomasz Ganicz pisze:

> Wygląda na to, że niestety tylko bibliotekarze.

Dla mnie to tez jest powazny problem. W niczym nie rozwiaze to problemow
Wikibooks czy Wolnych Lektur (i setek innych serwisow) jesli zostanie
ograniczone do bibliotek instytucjonalnych. Jedyne co sie stanie, to
stworzenie innego monopolu. Dokladnie za to byl krytykowany projekt
Google Books. Kazde rozwiazanie problemu dziel osieroconych, ktore
umozliwi ich udostepnianie wylaczenie jednemu podmiotowi badz wybranej i
zamknietej grupie podmiotow, bedzie rozwiazaniem z mojego punktu
widzenia niesatysfakcjonujacym. Po prostu ktos dostanie monopol na
korzystanie z tego. Niewiele rozni sie to od sytuacji, gdy taki monopol
ma jakis wybrany wydawca.

pozdrawiam
Jaroslaw Lipszyc